Nachtvissen en Derde Hengel

Uitsluitend voor bezitters van een geldige HVZ VISpas met daarnaast een speciale vergunning*  is het nachtvissen en vissen met een derde hengel toegestaan in onderstaande wateren:

· De Noorderringsloot in Wijdewormer
· De 2e Zuiderringsloot in Wijdewormer
· De 3e Zuiderringsloot in Wijdewormer
. De Zaan
. De Watering in Zaandam
. De Zuidervaart in Zaandam
· De Jagersplas in Zaandam
· Het Noordsterpark in Wormerveer
· De Markervaart vanaf de Tapsloot tot aan het Kogerpolderkanaal
· De Tapsloot vanaf Oost-Knollendam tot aan Nauernasche Vaart
· De Knollendammervaart
· De Nauernasche Vaart ter plaatse van de parkeerplaats tegenover de voormalige watertoren.

* Vergunning op het HVZ-kantoor
De speciale vergunning kan op vertoon van de HVZ VISpas tegen betaling van € 25,-- worden gekocht op het HVZ kantoor. De vergunning is één jaar geldig, gelijk aan de VISpas. Het aantal vergunningen is beperkt. Let op de openingstijden van het kantoor.

Geen nachtverblijfvergunning
Het bestuur is nog in overleg met de omliggende gemeenten, Oostzaan, Wormerland en Zaanstad, over het gebruik van een nachtverblijf (tentje). De gecombineerde speciale vergunning voorziet hier dus niet in.

Houd je omgeving schoon en veilig
Ruim na het vissen lijnen, haken en andere rommel op. Het voortzetten van nachtelijk vissen en vissen met de derde hengel is mede afhankelijk van hoe hiermee wordt omgegaan.

* De bij Sportvisserij Nederland en de federatie Sportvisserij MidWest Nederland tegen betaling verkrijgbare Nachtvis- en Derde Hengeltoestemmingen, als uitbreiding op de VISpas, zijn alleen van toepassing op wateren die in de VISpas-bijlage ‘Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren’ zijn voorzien van een of meerdere speciale symbooltjes. Dat is beslist niet het geval bij het HVZ-viswater.