Nacht-Derde Hengelvergunning

Uitsluitend voor bezitters van een geldige HVZ VISpas met een daarnaast aangeschafte speciale HVZ vergunning, is het nachtvissen en/of vissen met een derde hengel toegestaan in onderstaande HVZ-wateren. Hoe en waar je deze vergunningen kunt aanschaffen lees je hier ook.

· De Noorderringsloot in Wijdewormer
· De 2e Zuiderringsloot in Wijdewormer
· De 3e Zuiderringsloot in Wijdewormer
. De Zaan
. De Watering in Zaandam
. De Zuidervaart in Zaandam
· De Jagersplas in Zaandam
· Het Noordsterpark in Wormerveer
· De Markervaart vanaf de Tapsloot tot aan het Kogerpolderkanaal
· De Tapsloot vanaf Oost-Knollendam tot aan Nauernasche Vaart
· De Knollendammervaart
· De Nauernasche Vaart ter plaatse van de parkeerplaats tegenover de voormalige watertoren.

Attentie
De bij Sportvisserij Nederland en de federatie Sportvisserij MidWest Nederland tegen betaling verkrijgbare zgn. Nachtvis- en Derde Hengeltoestemmingen, als uitbreiding op de VISpas, zijn alleen van toepassing op wateren die in de VISpas-bijlage ‘Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren’ zijn voorzien van een of meerdere speciale symbooltjes. Dat is beslist niet het geval bij het daarin genoemde HVZ-viswater. Vandaar deze speciale vergunningen voor uitsluitend HVZ-leden.

Nachtvisvergunning is geen nachtverblijfvergunning
Het bestuur is nog in overleg met de omliggende gemeenten, Oostzaan, Wormerland en Zaanstad, over het gebruik van een nachtverblijf (tentje). De gecombineerde speciale vergunning voorziet hier dus niet in.

Houd je omgeving schoon en veilig
Ruim na het vissen lijnen, haken en andere rommel op. Het voortzetten van nachtelijk vissen en vissen met de derde hengel is mede afhankelijk van hoe hiermee wordt omgegaan.

Kopen op het HVZ-kantoor
Deze speciale vergunningen kunnen op vertoon van je HVZ VISpas tegen contante betaling worden gekocht op het HVZ kantoor. Pinnen is daar ook mogelijk.

De geldigheidsduur is 1 jaar en de looptijd is gelijk aan die van de jaarlijkse VISpas. Het aantal vergunningen is beperkt. Het adres en openingstijden van het kantoor vindt je hier.

De prijzen zijn resp.
- Nachtvisvergunning € 10,-
- Derde Hengelvergunning € 15,-
- Beide vergunningen tesamen € 25,-

Online bestellen kan ook
De vergunningen kunnen ook hier online worden besteld met onderstaand formulier. Na verzenden daarvan ontvang je een bevestiging per e-mail met instructie hoe te betalen met een bankoverschrijving. Na ontvangst van je betaling wordt je bestelling opgestuurd.

Met het versturen van het formulier verklaar je accoord te zijn met onze privacyverklaring..

Bestelformulier voor een HVZ Nachtvis- en/of Derde Hengelvergunning

Foutmelding

HVZ Nachtvisvergunning