Zeevissen Wedstrijdinfo

Zeevissers, kom wedstrijdvissen bij de HVZ !

4 x met de boot op zee en 4 x van af de kant vissen
Elk jaar vissen de HVZ zeevissers 8 keer op zondag op en aan zee. Eenmaal vanaf het strand driemaal vanaf de pier van Wijk aan Zee en viermaal met de boot vanuit Scheveningen. De gevangen vis wordt gemeten en genoteerd voor de zeehengel competitie.

In februari is er een gezellige avond waar we het afgelopen zeevis jaar mee afsluiten. Op deze avond maken we het programma van het komende zeehengel jaar bekend en de uitslag van de competitie.

Boot vissen vanuit Scheveningen.
Bij het boot vissen verzamelen we in  de haven van Scheveningen.Bij de hengelsportwinkel Albatros en daar koop je zelf je aas (Advies is 100 pieren en als je wilt  wat zagers). De boot vertrekt om 8:00 uur. Er wordt  een kaart aan je uitgedeeld met daarop drie  nummers. Op het gangboord van de boot zijn met magneetjes de nummers aangegeven. Ieder gaat staan bij het eerste nummer van zijn kaart.

Na circa 2 uur vissen wisselen we van plaats en dan ga je naar het tweede nummer van je kaart om 2 uur later
naar het laatste nummer te verkassen. Op deze manier heeft iedereen een gelijke kans om op de beste plaats en van de boot te vissen.

Vissen vanaf de kant op de pier van Wijk aan Zee
Bij het vissen aan zee op de pier van Wijk aan Zee verzamelen we tussen 7:00 en 7:30 op het parkeerterrein aan het begin van de pier. Daar kun je je pieren ophalen om daarna een plekje te zoeken op de pier. Het is een stukje lopen en dan is een kar of (vouw)fiets erg handig.
Om 8:30 beginnen we en we vissen tot 12:30 (4 uur). Na het vissen gaan we naar cafe de Zon in het centrum van Wijk aan Zee voor om de dag af te sluiten.