Zaanse Karper-Koppelwedstrijd taaie klus.

Maandag, 25 september 2023

Aan de Zaan en met perioden van veel regen en wind zijn onze karpervissers de elementen gaan trotseren.

De Karper koppel wedstrijd op de Zaan was een groot succes!

Luisterend naar de ervaringen en complimenten van de deelnemers en het daaruit volgende verzoek voor herhaling, kunnen we zeggen dat dit compliment bij de organisatie van deze wedstrijd met plezier is ontvangen.
Aan herhaling van deze wedstrijd wordt dus zeker gedacht.

Tot vrijdag had elke deelnemer gelegenheid om op de gelote stek voor te voeren.
Voorvoeren helpt. Het was dan ook zo dat na het voor voeren bij de ene stek wat meer werd gevangen als bij de andere welke minder of niet hadden gevoerd.

Op vrijdag zijn we gestart met negen koppels en in de eerste nacht werden 8 karpers gevangen, maar ook diverse verspeeld.
Over de 9 deelnemende koppels was dit geen slecht resultaat in aanmerking nemend de slechte weersomstandigheden (veel regen en harde wind) en het moeilijke water.

In totaal zijn er tijdens de wedstrijd 16 karpers in het net en op het land beland en vereeuwigd. (zie enkele van de foto's bij daglicht)
Daarbij  waren onder andere 3 mooie spiegels, afkomstig van de Schermerboezem uitzetting en deze waren goed doen op gewicht.
Alles zwemt natuurlijk weer. Naast dat er vissen zijn verspeeld is er natuurlijk wat brasem gevangen. Deze vis maakt het vaak nog spannender wanneer de beetmelder afgaat maar stelt teleur wanneer een bak van een karper wordt verwacht.

Het is nog niet gedaan met de pret want in November sluiten we het seizoen af met de grote Koppelwedstrijd in de Jagersplas en omstreken in Zaandam.

Met daarna een gezamenlijke prijsuitreiking (beide wedstrijden), een drankje en een leuk extraatje.

Voor de Koppelwedstrijd in onze Zaan luidt de voorlopige uitslag:

Koppel Jimmy / Remco 1e

Koppel Gerwin / Ramon 2e

Koppel Ruud / Ed          3e

Dankzij onze sponsors Zaanstreek Hengelsport, Pionier-Baits, Boezem-Baits, Watersport IKE-Uitgeest en Rob Riemsdijk kon deze wedstrijd worden gevist.
Dus zorg voor elkaar en koop je spullen daar.

In het volgende HVZ-nieuws, later dit jaar komt, een uitgebreid verslag.

De HVZ karpercommissie
Bas Witte.