Alle HVZ activiteiten per direct afgelast!

Maandag, 16 maart 2020

De HVZ kan ook niet om de corona epidemie heen en conformeert zich natuurlijk aan de risico beperkende maatregelen. Veel van onze actieve leden zijn ouder en behoren tot de z.g. risicogroep.

Naar aanleiding van de actuele ontwikkelingen met betrekking tot de indamming van het coronavirus in Nederland geeft de HVZ gevolg aan de oproep van het RIVM en de Nederlandse overheid.

Minister Carola Schouten van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit ziet geen aanleiding voor aanvullende maatregelen t.a.v. de hengelsport bovenop de maatregelen die het kabinet al heeft afgekondigd. Sportvissers moeten de richtlijnen van het RIVM volgen.
Dat maakte de minister gisteren kenbaar als reactie op vragen van de Partij voor de Dieren over de richtlijnen voor jagen en sportvissen in de strijd tegen het coronavirus. De partij suggereerde dat deze activiteiten – in welke vorm dan ook – in de huidige situatie niet verantwoord zijn.
Ten aanzien van de hengelsport wees de minister erop dat viswedstrijden, net als alle andere evenementen, verboden zijn tot 1 juni en dat Sportvisserij Nederland die lijn ook in zijn communicatie aanhoudt. Niet alleen viswedstrijden, maar ook wedstrijdtrainingen, beurzen, cursussen, ledenvergaderingen en andere evenementen binnen de sportvisserij zijn opgeschort. Vissen in groepen vindt de bond ook niet gewenst

Sportvissers die willen gaan vissen, krijgen van Sportvisserij Nederland nogmaals het dringende verzoek om in hun eentje op pad te gaan. Vis alleen daar waar je weinig andere mensen tegenkomt en houd je te allen tijde aan de minimale afstand van 1,5 meter.

Voorlopig zijn dus alle wedstrijden en andere sportvis evenementen van de HVZ afgelast. De wedstrijden vormen door het verzamelen vooraf en loten en mogelijke prijsuitreiking een risico wat wij niet willen nemen in verenigingsverband.

Workshops, kaartavonden en inloopmiddagen zijn tot nader bericht geannuleerd.  Ons kantoor op sportpark de Kalverhoek is gesloten.

Nadere berichtgeving volgt z.s.m. wanneer er meer duidelijkheid is over het vervolg van deze beperkende maatregelen