Waar wil je vissen?

Met een VISpas of JeugdVISpas en het bijbehorende boekje 'Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren' op zak, of met de VISplanner App op je smartphone, iigt er een enorm gebied met viswater voor je open. Heb je nog geen VISpas? Meldt je dan nu aan als lid van de HVZ.

Dicht bij huis?
Daar vindt je ons HVZ-water. In bijna al het water van de Zaanstreek kun je vissen, met uitzondering van de Kalverpolder en in een aantal kleine locaties. Een overzicht lees je hier. Of zoom in op de Zaanstreek met de VISplanner. Voer je VISpasnummer in voor de juiste informatie. Zo zie je waar je wel en niet mag vissen.

Wat verder van huis?
Daar tref je het water van de federatie MidWest Nederland. Dit viswater wordt ingebracht door de bij de federatie aangesloten hengelsportverenigingen in de regio, inclusief de HZV  Lees meer.

Een greep uit deze vergunning van water in en om de Zaanstreek:
- Polder Het Woud
- Polder Krommenie
- Zuider- en Noorderham
- Binnen-Crommenije
- Recreatiegebied Het Twiske
- Landsmeerderveld
- Kerkebreek
- Ilperveld en polder Purmerland
- Noorder IJplas

Maar ook veel en uitstekend viswater in de provincies Noord- en Zuid Holland.

Of ergens in Nederland?
Met de VISpas of JeugdVISpas en het boekje Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren 2022 - 2023 - 2024, of met de VISplanner App op je smartphone, heb je ook toegang tot een paar duizend viswateren in geheel Nederland ingebracht door de aangesloten hengelsportfederaties en verenigingen zoals de HVZ. Handig als je op vakantie wilt vissen. Als lid van de HVZ ontvang je deze lijst als boekje bij je VISpas. Lees meer.

Lees altijd goed de bijzondere bepalingen in de vergunningen zoals over het nachtvissen, over meenemen van vis, het verplicht terugzetten van snoek, over de gesloten tijd voor aassoorten ed.

Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend.