Over de Jeugdafdeling

Welkom bij de jeugdafdeling van HVZ.

Wat doen wij voor jeugdleden van de HVZ?
Jeugdleden bij de HVZ zijn Aspiranten (kinderen 8 tot 14 jaar) en junioren (14 tot 17 jaar) en junior+ leden (18 tot en met 23 jaar) die lid zijn van de HVZ en willen vissen.
Als jeugd Aspirant of Junior lid verwacht je dat er wat voor je gebeurt binnen onze hengelclub.Wij hebben als HVZ jeugdafdeling gedurende het hengelseizoen veel leuke activiteiten op het programma staan.
Wil je hieraan mee doen en je bent nog geen lid van HVZ dan kun je lid worden tegen een speciaal jeugdtarief en je kunt zelfs de eerste keer gratis mee vissen om te zien of je het leuk vindt.

Onze activiteiten:

Om te beginnen vissen we jeugdwedstrijden. Altijd super gezellig en iedere wedstrijd zijn er leuke dagprijzen te winnen. Bijvoorbeeld  kun  je zo je uitrusting stukje bij beetje bij elkaar te vissen.
Dit vissen doen wij in verschillende wateren van onze mooie Zaanstreek.
Heb je geen ervaring met wedstrijdjes vissen dan is dat geen enkel probleem want als jeugdbestuur willen je graag helpen goed en visvriendelijk te leren vissen. Schrijf je hier in!

Verder hebben we naast de zomeravond wedstrijd competitie, de oudere/familie met kind/jeugd koppelwedstrijden. Ieder op zich zijn dit altijd leuke en druk bezochte wedstrijden. Schrijf je hier al in!

Workshops:
Als extra naast het wedstrijdvissen organiseren we workshops waar alle jeugdleden meer te weten komen over tuigjes maken voor de vaste hengel, het monteren hiervan (bijvoorbeeld met elastiek) en het uitloden en uitpeilen . Je leert dan onder andere het netjes onthaken en bewaren van gevangen vissen. Ook leren we je de kunst van het lokvoer maken voor de wedstrijden en het beste aas om vis mee te vangen. Alles om van jou een goede jeugdige (wedstrijd) visser te maken.

Jeugdvisdag:
Jaarlijks hebben we de jeugdvisdag die samen met meerdere verengingen uit de omgeving en de federatie Sportvisserij Mid-West Nederland wordt georganiseerd. Deze dag wordt altijd druk bezocht. Dit jaar staat deze dag gepland op 29 juni in de Voor-Zaan.Geef op

Hopelijk zien we jullie snel bij HVZ of aan de waterkant. Heb je nog vragen of suggesties mail even naar jeugd@hvznet.nl of baukeposthvzjeugd@hotmail.com
Je krijgt gegarandeerd antwoord.
Bekijk ook onze Facebook HVZ jeugd pagina!
Visgroeten “de HVZ jeugdcommissie

Lees meer over