Over de Jeugdafdeling

Je vist graag, bent 8 jaar of ouder en nog geen 23 jaar, dan kun je lid worden van de HVZ Jeugdafdeling. Jong geleerd...

Als Jeugd- of Juniorlid kun je, meestal gratis of bijna voor niks, dan meedoen aan allerlei activiteiten van de HVZ die met vissen en vangen te maken hebben. Ben je nog geen lid van de HVZ dan kun je lid worden tegen speciaal jeugdtarief.

Naast zelf vissen in al het water in de Zaanstreek kun je meedoen aan de jeugdwedstrijden met kans op prachtige prijzen die o.a. door onze sponsors ter beschikking worden gesteld.  In principe is er voor iedereen die meedoet wel een prijs. Zo kun je vaak al een behoorlijke visuitrusting bij elkaar winnen.

Met de Visdag leer je alles over vissen en vangen
Maar het allerbelangrijkste blijft natuurlijk dat onze vriendjes de vissen vrijwel geen schade ondervinden van onze hobby. Dat kun je als jeugdlid leren met de visdag; zoals goed en snel onthaken, de vis weer in het water zetten (in een groot leefnet of direct terug in de natuur). De juiste spullen spelen daarbij  een rol en daar leer je dan ook alles over.

Doe mee aan de Zomerhengelcompetitie en leuke viswedstrijden
Gedurende  de zomermaanden (de vakantieperiode uitgezonderd) organiseert de Jeugdafdeling een Zomeravondcompetitie van vijf avondwedstrijden.Schrijf je hier in voor deze leuke wedstrijdjes.

Verder zijn er nog een razend populaire Koppelwedstrijden tussen jeugd en familieleden.

Wegens omstandigheden is het zomerkamp voor 2018 afgelast!

Heb je belangstelling of wil je gedurende de competitie nog meedoen, stuur dan een e-mail naar jeugd@hvznet.nl voor meer informatie of kom eens kennismaken tijdens een van de wedstrijden die je hier in het wedstrijd overzicht leest.

Lees meer over