Karper koppelwedstrijd in Zaandam.

Vrijdag, 7 juni 2024

Verslag van onze Karper koppelwedstrijd van 24 tot 26 mei j.l.

1e karper koppelwedstrijd van 2024.

Vrijdag 24 mei was iedereen klaar voor de eerste koppel wedstrijd van dit jaar die tot zondag 26 mei duurde. Verspreid over diverse mooie wateren konden we (een uur eerder door ieders aanwezigheid) beginnen. Bij stek 6 lag (achter de Oostdors) in de Zuidervaart er binnen 5 min een karper op de mat dus dat beloofde wat te gaan worden.

Maar al snel kwamen er ook diverse meldingen door van stek 1, aan het begin van de Watering. Stek 6 kon het tot dan toe nog aardig bij houden maar raakte later achterop.

We kregen te maken van een flinke bui regen die bijna 12 uur duurde dus vocht genoeg naast koffie en bier.

Op een paar stekken werd er karper gevangen maar de uitschieters waren stek 1 en 6 . Op deze stekken werd nauwelijks brasem gevangen terwijl op de andere stekken geen karper, maar wel heel veel brasem. 1 koppel had er 23 stuks in deze 1e nacht die erg nat voorbij ging.

Zaterdag ochtend vingen er toch div koppels karper. De zaterdagnacht verliep rustig uitgezonderd stek 1. Zij zaten zondag ochtend al op 19 karpers en ook nog de zwaarste van 9.5 kilo.

Hieruit volgt de uitslag van de eerste drie koppels:

1e Gerrit en Kevin Kamphuis 19 karpers

2e Piet Rietvink en Bas Witte 9 karpers

3e Jimmy Ike en Remco ouwenhand 7 karpers

Alle deelnemers hartstikke bedankt en tot de volgende keer.

Met speciale dank aan de sponsors van dit evenement:

Boezem Baits, Pionier Baits, Inpax Boilies, Hengelsport Wormerveer, Bait Solutions, Watersport Jimmy Ike Uitgeest, Reclame bureau van Riemsdijk en Doky Baits.

(Zie het uitgebreide verslag in HVZ nieuws no.3)

HVZ Karpercommissie, Bas Witte

Uitgelicht!

Over een gewaardeerde deelnemer.

Gerrit Kamphuis is vanaf het eerste uur actief deelnemer van de HVZ Karper koppel wedstrijden.
De afgelopen koppel wedstrijd nam hij deel met zijn zoon Kelvin. Dat was het voor beiden hard werken aan de waterkant.

Ze zaten op Stek 1 aan het begin van de Watering in Zaandam bij het restaurant “het Zaanse Hoekje” Niet bekend als de meest ideale plek (ondiep) maar er zwom wel genoeg karper. Ze vingen er 19 en ook nog de zwaarste van 9.5 kilo.

Gerrit we hebben bewondering voor je dat je dit nog doet op jou leeftijd.
Hopelijk houden we dit nog jaren vol.

Bas Witte (Wedstrijd leider Karper Commissie.)