Verslag Open HVZ-kampioenschap Baarsvissen

Woensdag, 19 juni 2024

Verslag Baarswedstrijd 16-6-2024

Op zondag 16 juni werd het open Baarskampioenschap 2024 van Hengelsport Vereniging Zaanstreek gehouden.
Willem Spijkerman verzorgde s `morgens de uitgifte van de steknummers die van te voren waren geloot.
27 deelnemers trokken, na eerst een bak koffie gedronken te hebben in café Sman, naar de waterkant.

Als parcours was de Simon Gammerkade in oud Zaandijk uitgekozen.
Zo vroeg in het seizoen was het duidelijk dat de kleine baars favoriet was. In totaal werden 1.004 baarzen gevangen wat neerkomt op 37.1 baars per deelnemer. Een goed resultaat.

Eerste werd Jeroen Buijs met 66 stuks
Tweede werd Peter Postumus met 59 stuks
Derde werd Andre van Kleef met 56 stuks

1e plaats                                                                                           2e plaats
3e plaats

Zij mochten met een mooi boodschappenpakket naar huis. De rest van de deelnemers ontvingen ook een prijs naar ratio.
De dag werd afgesloten met de gebruikelijke tombola.
Bij elkaar een zeer geslaagde ochtend wat het baars-vissen bij de HVZ weer eens op de kaart zette.

Willem Spijkerman, die meer dan 16 jaar dit evenement verzorgde voor Hengelsport Vereniging Zaanstreek, heeft aangekondigd hiermee te stoppen. Frans Hogenterp heeft het stokje van Willen overgenomen en zal zeker samen met de roofviscommissie deze traditionele wedstrijd doorzetten.

We hopen dan ook meer leden van de HVZ aan deze wedstrijd mee gaan doen, wij hebben tenslotte het mooiste baarswater van Noord Holland.

De roof/baarscommissie
Piet Breedijk