Zeevissen met de HVZ in 2023.

Een aantal HVZ-leden vist ook graag buitengaats: op zee of aan de kust. En dan het liefst in competitie.
Dit wordt georganiseerd door de Commissie Zeevissen

Acht wedstrijden per jaar.
Het wedstrijdprogramma bestaat uit acht wedstrijden per jaar. Vier vanaf de kust en vier vanuit een boot.
Elk jaar vissen de HVZ zeevissers met elkaar acht keer aan en op zee.

De kantwedstrijden zijn eenmaal vanaf het strand en driemaal vanaf de pier in Wijk aan Zee.

De boot wedstrijden zijn viermaal per jaar vanuit Harlingen
De gevangen vis wordt gemeten en genoteerd op de kaart van de zeevis competitie.

Recreatief zeevissen.
Wanneer je liever niet mee wilt doen aan de wedstrijd maar wel een keer lekker wil zeevissen kun je als HVZ lid ook gewoon meegaan om een keer te zeevissen. Je laat dan je gevangen vis niet meten en hoeft ook geen kaart in te leveren.

Afsluitende Zeevis avond
In februari is er een gezellige avond waarmee wij het zeevis jaar afsluiten.
Op deze avond maken wij de uitslag van het afgelopen jaar en het programma van het komende jaar bekend.

Meer weten of je opgeven?
Het hele programma staat op onze website onder "Speciaal voor leden" Zeevissers Zeeviscompetitie. Klik hier|
Opgeven doe je door een e-mail te sturen naar zeevissen@hvznet.nl

De zeevis commissie bestaat uit: Voorzitter: Ruben den Uil, Secretaris: Nico Heijnen.
Penningmeester Martin Kok, Frank Goudriaan en wedstrijdcommissaris: Marco Polling.

van links naar rechts,
Marco Frank, Martin, Nico en Ruben

Kantvissen vanaf de pier.

Bootvissen vanuit Harlingen.

Bij het bootvissen met de Twee Gebroeders verzamelen we om 7.30 uur in de haven van Harlingen. (Nieuwe Willemskade 11  8862RZ  Harlingen)
De boot vertrekt om 8.00 uur. Er wordt een kaart aan je uitgedeeld met daarop een nummer. Op het gangboord van de boot zijn met magneetjes de nummers aangegeven.
We wisselen niet omdat door het tij de boot vanzelf een keer draait en dus hoeven we niet te verkassen.

Bootvissen vanuit Harlingen.

Vissen vanaf de pier in Wijk aan Zee.
Bij het vissen op de pier van Wijk aan Zee verzamelen we tussen 7.00 en 7.30 uur op het parkeerterrein aan het begin van de nabij gelegen Noord-Pier. (Bij restaurant Sea You, Reydersweg 2 ,  1951LA  Velsen-Noord.
Daar kun je je kaart en pieren ophalen bij de commissie om daarna een plekje te zoeken op de pier.
Het is een stukje lopen en dan is een karretje of een vouwfiets erg handig.
Om 8.30 beginnen we met vissen tot 12.30 uur. (4 uur vissen).
Na het vissen gaan we naar cafe De Zon in het centrum van Wijk aan Zee om de dag af te sluiten.

Vissen vanaf het strand bij Wijk aan Zee.
Bij het vissen aan zee op het strand bij Wijk aan Zee verzamelen we tussen 7.00 en 7.30 uur op het
parkeerterrein naast duinpaviljoen "De liefhebbers aan Zee" Zeepad 4,  1949EH  Wijk aan Zee.
Daar kun je je kaart en pieren ophalen bij de commissie.
Op het strand zijn bordjes neer gezet met de nummers waar je begint met vissen. We wisselen na 2 uur een keer van plek. Om 8.30 uur starten we met vissen en we vissen tot 12.30 uur. (4 uur)

Strandvissen.